Bajeczny czas w Ustce

Kolonie Ustka 2024 z parafii Garbów - Cukrownia Kolonie Ustka 2024 z parafii Garbów - Cukrownia

22 czerwca 2024 roku po raz kolejny przywitało nas Usteckie wybrzeże. 47-osobowa grupa dzieci i młodzieży z Parafii Macierzyństwa N.M.P. w Garbowie-Cukrowni pod kierownictwem księdza kanonika Mariana Szuby oraz wychowawców przywitała „letnią stolicę Polski – Ustkę” i zakwaterowała się w letniskowych domkach „Archipelag” w dniach 21 czerwca do 3 lipca 2024 roku.

Niedzielne popołudnie spędziliśmy spacerując nadmorską promenadą i malowniczymi uliczkami miasteczka. W kolejnych dniach zwiedziliśmy Bunkry Bluchera, do których doprowadziła nas obrotowa kładka – największa atrakcja portu w Ustce. Wrażenie wywarła na nas opowieść przewodnika o tym miejscu. Okolice Ustki i wybrzeże podziwialiśmy z wieży widokowej znajdującej się w Orzechowie.

Kolonie Ustka 2024 z parafii Garbów - Cukrownia

Nieopodal Ustki położona jest wieś Swołowo. Wieś ta nazywana jest stolicą „Krainy w Kratę”. Podziwialiśmy jej unikatową zabudowę z szachulcowych zagród podczas zwiedzania Muzeum Kultury Ludowej Pomorza. Przewodniczka barwnymi opowieściami przeniosła nas w czasy lat 20 i 30 XX w. pokazując historię tego miejsca.

Największą atrakcją okazał się wyjazd do Łeby i Słowińskiego Parku Narodowego. Część trasy do Parku pokonaliśmy meleksami. Przeogromne wrażenie zrobiły na nas ruchome wydmy, zwłaszcza wydma zwana „Łącką Górą”. Ze szczytu tej góry roztaczał się niesamowity widok i wszyscy czuliśmy się jak na pustyni. Droga powrotna brzegiem morza dała możliwość poznania wybrzeża klifowego.

Kolejną atrakcją był wyjazd do Doliny Charlotty. Jest to teren rekreacyjno-wypoczynkowy, w którym można znaleźć wiele atrakcji. Nasza grupa wzięła udział w treningu medycznym połączonym z karmieniem fok w Fokarium.  W ZOO Charlotta podziwialiśmy wiele gatunków dzikich zwierząt.

Moc wrażeń dostarczył nam rejs statkiem „Dragon” stylizowanym na XVII w. galeon.

Sporej dawki humoru i rozrywki dostarczyły nam cyrkowe występy prezentowane przez grupę cyrkową z Gdańska „Szok”. Artyści zaprezentowali kolonistom wiele ciekawych numerów cyrkowych. Wiele radości sprawiły dzieciom występy klowna. Najbardziej były one zadowolone z możliwości wzięcia  udziału w różnych konkursach cyrkowych. Dzieciom bardzo podobały się te występy, było bardzo wesoło.

Dość znaczącą dla dzieci przygodą i ciekawym przeżyciem było obejrzenie wschodu i zachodu słońca. Chwile te uwieczniliśmy na fotografii i filmach.

Pobyt na kolonii pozwolił zacieśnić więzi przyjaźni między uczestnikami. Dzieci chętnie spędzały ze sobą czas korzystając z takich atrakcji jak bilard, piłkarzyki, ping-pong, dyskoteki. Koloniści wrócili do domu szczęśliwi i zadowoleni. Za pomoc w zorganizowaniu kolonii dziękujemy Urzędowi Gminy Garbów i Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Garbowie.

Możliwość komentowania jest wyłączona.